Dersin Adı | Kalite Güvence ve Standartları |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MMVD 212 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste; iş hayatında kalite güvencesi ve standartları ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, kalite yönetim sisteminin altyapısını oluşturmak, kalite standartlarını uygulamak, istatistiksel kalite kontrol yöntemleri uygulamak konularını içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kalite kavramı | Çağlar, İ., Kılıç, S., “Kalite Güvence Standartları”, Nobel Yayınevi,(2008), 1-47. |
2 | Standart ve standardizasyon | Çağlar, İ., Kılıç, S., “Kalite Güvence Standartları”, Nobel Yayınevi,(2008), 49-61. |
3 | Yönetim Kalitesi ve Standartları | Çağlar, İ., Kılıç, S., “Kalite Güvence Standartları”, Nobel Yayınevi,(2008), 61-77. |
4 | Çevre Standartları | Çağlar, İ., Kılıç, S., “Kalite Güvence Standartları”, Nobel Yayınevi,(2008), 77-88. |
5 | Kalite Yönetimi ve Temel Kavramlar | Çağlar, İ., Kılıç, S., “Kalite Güvence Standartları”, Nobel Yayınevi,(2008), 91-99. |
6 | Stratejik Yönetim | Çağlar, İ., Kılıç, S., “Kalite Güvence Standartları”, Nobel Yayınevi,(2008), 99-111. |
7 | Yönetime Katılma | Çağlar, İ., Kılıç, S., “Kalite Güvence Standartları”, Nobel Yayınevi,(2008), 117-167. |
8 | Arasınav | Arasınav |
9 | Süreç Yönetimi Sistemi, İnsan Kaynakları Yönetimi | Çağlar, İ., Kılıç, S., “Kalite Güvence Standartları”, Nobel Yayınevi,(2008), 169-185. |
10 | Kaynak Yönetimi Sistemi, EFQM Mükemmellik Kodeli | Çağlar, İ., Kılıç, S., “Kalite Güvence Standartları”, Nobel Yayınevi,(2008), 189-241. |
11 | Üretimde Kalite Kontrolü | Çağlar, İ., Kılıç, S., “Kalite Güvence Standartları”, Nobel Yayınevi,(2008), 243-251. |
12 | Muayene ve Örnekleme | Çağlar, İ., Kılıç, S., “Kalite Güvence Standartları”, Nobel Yayınevi,(2008), 255-260. |
13 | Toplam Kalite Kontrol | Çağlar, İ., Kılıç, S., “Kalite Güvence Standartları”, Nobel Yayınevi,(2008), 263-266. |
14 | Kontrol Diyagramları | Çağlar, İ., Kılıç, S., “Kalite Güvence Standartları”, Nobel Yayınevi,(2008), 269-274. |
15 | İstatistiksel Dağılımlar | Çağlar, İ., Kılıç, S., “Kalite Güvence Standartları”, Nobel Yayınevi,(2008), 275-277. |
16 | FİNAL | FİNAL |
Ders Kitabı | Çağlar, İ., Kılıç, S., “Kalite Güvence Standartları”, Nobel Yayınevi,(2008) ISBN: 6051330181 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Öğretim elemanının ders notları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | 1 | 30 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | 1 | 8 | |
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 88 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İç mekan tasarımı alanına temel oluşturan teknik bilgi,yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. | |||||
2 | İç mekan tasarımı alanında edindiği teknik ve yöntemsel bilgileri uygulama alanında kullanıp, yorumlayıp; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilecektir. | |||||
3 | Pazar koşullarını inceleyip gelir yönetimi uygulamalarını tanıyıp bu doğrultuda strateji oluşturabilecektir. | |||||
4 | İç mekan tasarımı alanında sektörle ilgili mevzuat, temel değerler ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır. | |||||
5 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünebilecek, öğrenilen bilgilerin yenilikçi bir düşünce tarzı ile alışılmış uygulamaların dışındaki ortamlarda da uygulayabilecektir. | |||||
6 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olacak, etkin ve verimli çalışabilecektir. | |||||
7 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyecek, alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve bunları uygulayabilecektir. | |||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak iç mekan tasarımı alanı ile ilgili bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. | |||||
9 | İç mekan tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyecek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönelik çalışmalar yapacaktır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest